091117. Fika!

I dag ska vi till Maria som är en av babymassagetjejerna och fika! På förmiddagen kom Liv och Leo över på en kort fika.

Leo växer och växer!



Sylvester satt med och smaskade på sin bitring.



Efter att både jag och Sylvester hade ätit lunch så åkte vi iväg till Maria. Jag kan ju berätta att Sylvester har prövat lite nya smaker i dag, både kiwi och ärtpuré. Han tyckte både var smarrigt!

Hos Maria var Ellen och Elenor och Mia och Malva och så självklart Maria och Isak!

                             

Sylvester var lite gnällig och "mammig" eller vad man ska säga. När någon av tjejerna skulle säga hej till Sylvester så började han grina, men efter ett tag blev det bättre. Jag har läst en del på internet om de olika "sprången" som bebisar har, det är dom olika utvecklingsfaserna som heter så. Och han är väl i en sån fas nu för det jag läser stämmer in på honom. Han har ju faktiskt lärt sig mycket på senaste tiden, dels att greppa och vända sig från rygg till mage så det är väl mycket som händer inne i hans lilla huvud. :) Jag tror också att han ser mer nu och han bli rädd för mer saker. Vi får väl se hur det utvecklas...

När Jocke kom hem så åt vi middag sen var det dags för hoppgungan!



Hopp, hopp, hopp!

                        

Sen var det badtime. Vi har en ny nattningstaktik nu, uttröttningstekniken! Han får hoppa i hoppgungan i 20 minuter ca sedan så blir det ett bad på en kvart, sen matning och bums i säng och han somnar fortare nu än vad han har gjort innan vi körde med det. Det fungerar bra! :)

Nu är det som vanligt mys i soffan!

Natti Natti! ♥


Kommentarer
Postat av: fredrica

Myspys! Fikar gärna med er alla igen, ni är ju så kul att träffa!

2009-11-18 @ 01:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0