091130. Sprutor! :(

I dag ska vi till BVC och Sylvester ska mätas och vägas OCH få två sprutor... :( Jocke jobbar hemifrån i dag på förmiddagen så att han kan följa med.

I natt har Sylvester ätit två gånger... Hmm...

På morgonen var det lite gröt på menyn och efter det hallon, det var fortfarande surt!



På BVC var det först vägning.... 8 265 gram vägde han!



Efter det, mätning! Han var 67 cm lång!



Sen var det dags för dom hemska sprutorna...



Det gick bra, men han var lite ledsen en stund...



Sen var det mys! Jag fick också en spruta - mot svininfluensan... Det råkade bli så, hade inte tänkt ta den, men kände att det var bäst för Sylvesters skull. Jocke ska ta den nästa vecka.



Vi pratade med Karin, vår BVC tant om det här med att han äter så många gånger på nätterna och det tyckte hon vi skulle försöka "sluta" med så från och med nu ska vi försöka se om han nöjer sig med nappen.

Nu sover Sylvester, så fort han vaknar ska vi åka till Öppna förskolan och sedan vidare till Maria på en fika.

♥♥♥

Det var ganska lugnt på Öppna förskolan i dag. Sylvester och Dariuz sitter bredvid varandra.



Zandra och Sylvester.



Efter Öppna förskolan så åkte jag till Maria och Isak. Där var det lek med Isak.



Sötskruttarna!



Isak kan sitta... :)



Sylvester med!



Myskillarna ♥



Vi stannade lite mer än en timme hos Maria sedan åkte vi hem och Sylvester somnade i bilen och sov när jag lade ner honom i vagnen. Han fick sova en stund sen väckte jag honom så att han skulle vara trött vid läggdags. Och det var han! Många gäspningar blev det innan det var dags för sängen, på en kvart somnade han! :)

Nu är det Ullared för oss och mys i soffan med min älskling.

Natti Natti! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0