090922. Babymassage!

I dag ska jag och Sylvester på babymassage och ikväll ska jag träffa Martina i Kista Centrum.

Ja, vad ska jag säga... Natten har gått bra! :)

När vi vaknade så fick Sylvester ha på sig sina skallror och mysa lite...



Efter frukosten så fixade jag ett midjeband som jag kan ha runt mig och Sylvester så att jag slipper vira runt bärsjalen flera varv runt oss. Så här såg bandet ut från början:



Sen klippte jag isär det:



Sen satte jag resårband i mellan dom två bitarna eftersom bandet var för kort från början. Så här blev det till slut:



Sylvester sov hela tiden under mitt fixande, men när han vaknade så var han glad kille!



Nu ska jag packa Sylvesters väska och vi ska förbereda oss för babymassagen!

♥♥♥

Ååå, vad härligt det var med babymassagen. Klockan ett skulle vi vara där och halv två började massagen. Det är på samma ställe där Öppna förskolan är.

När vi kom in i massagerummet så var det ljus tända, svag belysning och lugn musik.



Vi fick ett eget bord jag och Sylvester.



Här ligger han på sin handduk...



Babaymassagen började med att vi klädde av bebisarna. Vi fick sedan olja som vi smorde in händerna med så att det skulle bli mysigt för våra små älsklingar. Massagen började med huvudet och slutade med tårna. Massagen är ju mer som beröring med ögonkontakt. Vi har gjort det en del hemma så Sylvester var ganska van med det, men det var två andra bebisar som inte tyckte det var lika mysigt. Dom skrek så mycket så dom fick gå ut. Sylvester gillar massage! Han var så nöjd så... ♥ Massagen höll på i en halvtimme, efter det så klädde vi på bebisarna och efter det så fikade vi. Då somnade Sylvester i min famn. Han var ganska trött han...

Nu väntar jag på att Jocke ska komma hem så att jag kan åka och träffa Martina i Kista.

♥♥♥

När Jocke kom hem så åkte jag och träffade Martina. Det blev Stinsen instället, vi gillar det stället bättre! :)

Vi åt pizza...



Sen så shoppade vi lite! :) När jag kom hem så var det mys med Sylvester och Jocke sedan var det...

Natti Natti! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0