090929. Första sprutan!

I dag ska Sylvester få sin första spruta! Vi ska också väga och mäta honom, ska bli spännande att se hur stor han har blivit. Sist vi fick veta läng och vikt var för en månad sedan.

Sylvester somnade åtta, gissa när han vaknade och ville ha mat... Klockan sex i morse!! Han sov tio timmar på ett bräde! Då tänkte jag att han han kanske ville gå upp då eftersom han hade sovit så många timmar i sträck, men jag prövade att lägga honom i sin säng och han somnade om! Sov till klockan åtta... Underbart! ♥

Dagens outfit: Apgubben! Ni måste ju förstå att jag inte kunde låta bli att köpa den... :) (Apans ben är lösa och dinglar)



                   

♥♥♥

Jocke jobbar hemifrån i dag eftersom han ska följa med till BVC i dag så han tog en pause och pussade på lillälsklingen!



♥♥♥

Vad hemskt det var att se han bli så rädd! Stackars mammas och pappas älskling! Först så vägde vi och mätte honom... (BVC tanten heter Karin)

Här är han i väntrummet helt ovetande om vad som komma skall...

Som sagt så var det vägning och mätning först. Han vägde 6 590 gr och var 61 cm lång! Han har växt!



Sen var det dags för dom hemska sprutorna. Han skrek och han skrek och han skrek!



Till sist lugnade han ner sig och somnade i sin vagn...




Vi passade på att ta en lite promenad till ett café och äta lite lunch. Tulltotten vaknade glad efter en liten stund...


                   

Jag och Sylvester åkte på babymassage och Jocke åkte hem och jobbade.





Han var jätte pigg under babymassagen, han gillar verkligen det. Efter var han en tröttis! Vi åkte hem och när han hade sovit ett par timmar så gick vi på en promenad.

Här är Sylvester redo för promisen!



Vi pratade med BVC tanten, Karin, om att natta honom i sängen och hon tyckte vi skulle börja med det. Hon tyckte att vi skulle lägga honom vaken i sängen och sitta hos honom tills han somnade. Så vi prövade! Gissa hur det gick? Toppen så klart!

Vi har flyttat vår säng ännu mera åt höger nu så att jag kommer emellan och han lyfta i och ur honom ur hans säng så jag fick plats att sitta bredvid honom. Han är så duktig!


Nu ska vi kolla på "Män som hatar kvinnor", sen blir det...


Natti Natti! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0