110226 - Clinton!!!

Den 26 februari klockan 03.59 kom vår älskade Clinton! Han vägde 3300 gr och är 50 cm lång. Förlossningen gick så bra så bra! 13 timmar tog det och allt gick precis enligt planen - vaginalförlossning även denna gång OCH jag krystade denna gång nästintill ut honom själv! :)
Här är vår älskling! :)
Vi var på sjukhuset från fredag, på lördag föddes Clinton och på måndag förmiddag åkte vi hem. Mamma har bott här och tagit hand om Syssi under tiden vi har varit borta och dom har haft det så mysigt! Tack Mamma för din hjälp! Vi älskar dig!
Sylvester var på dagis när vi kom hem så vi kunde landa lite... Jocke gick och hämtade Syssi och gissade vem som blev glad när han fick se bebisen! Sylvester dansade och skrek när han såg Clinton! Gulligt till tusen!
Mina tre grabbar! ♥♥♥
Trippelmormor ville ju så klart träffa Clinton... :)
... och Moster! :)
Här är lite bilder från förlossningen och på BB.
Lite ctg när vi kommer in.
Förlossningen påbörjades med gel klockan 15.00. 19.40 skulle jag gå upp på toa och då gick vattnet (av sig själv!), efter det så fick jag värkar, men inte så starka så jag fick värkstimulerande dropp. Jag öppnade mig sakta men säkert. Denna förlossning satt jag upp mycket, dels i sängen och i rullstolen. Det gjorde att jag öppnade mig mycket snabbare. Klockan 03.59 kom Clinton. :) 13 timmar tog det allt som allt! :)
Stolt mamma och pappa. :)
Matning!
På väg hem!
Nu kan jag äntligen sitta på golvet och det firades med att leka med lego med Syssi på golvet!
Clinton verkar mycket lugnare än vad Syssi var när han var bebis. Han skriker inte mycket och är mer lugn om man kan säga så. Just nu så sover, äter, kissar och bajsar han... Inte mycket vaken alls. Men man ser ändå att dom verkligen har olika personligheter. Jag och Jocke tycker inte alls att dom är lika... Det ska bli spännande att se hur han kommer se ut i framtiden!
Nu ligger Clinton mellan oss i soffan och vi njuter av att vara tvåbarnsföräldrar!
Natti Natti! ♥

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilken Goding! Så skönt att allt gick så bra!

Man har ju glömt hur små dom är alltså! =)



Kram och grattis till hela familjen!

2011-03-01 @ 20:28:25
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Jenny

Åhh va kul! Grattis till er å stor kram =)

2011-03-02 @ 21:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0