130412. Försäkringskassan!

I dag, som tur var, så pratade jag med försäkringskassan. Jag har en egen handläggare där. Man får väl det när man har sjukersättning förmodar jag. Hon är jätte gullig och väldigt hjälpsam. Inte alls som "man" läser i tidningen om. Till saken! Jag ska till min läkare på måndag och tänkte då prata med honom att gå upp i tid, två timmar till så jag jobbar 75 %. Men... Tur att jag inte gjorde det! Det är så här, eftersom jag har fått sjukersättning på 25 % så anser försäkringskassan att jag redan jobbar 75 % (då 25 % inte "räknas") så skulle jag börja jobba 2 timmar till så skulle jag då enligt dem jobba 100 % och mister min sjukpenning! Om jag sedan märker att jag inte pallar det och går tillbaka till två timmar mindre så är det inte säkert att jag får min sjukpenning igen, jag ska då vara märkbart försämrad och måste då ansöka om det på nytt. Tur att jag ringde henne innan jag träffade läkaren. Tydligen så kan jag ha sjukpenningen i 2,5 år innan något annat måste bestämmas. Tur att jag gick efter mitt hjärta och ringde henne...

Kram! ❤


Kommentarer
Postat av: Fredrica

Skönt med medvind!
Kram min fina vän <3

2013-04-14 @ 20:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0