Veckan som gått!

I måndags var vi bara hemma, gjorde inte så mycket :)

Efter jobbet åkte jag och fixade rullen, även kallad Bertil. (När jag mådde dåligt psykiskt för några år sedan gick jag hos en underbar man som heter Bertil och eftersom han räddade mig som jag brukar säga så fick rullen heta Bertil) Framhjulet hade gått av (!) och som vanligt så frågar dom alltid vad fasiken jag har gjort med rullstolen och ja, inte vet jag! På kvällen var jag och träffade Liv i Sollentuna C. Fick äran att träffa hennes dotter Nikki igen också :) Liv har jag känt sedan jag var 7 år så vi har känt varandra i 27 år! Likadant är det ju med Lena som var här i helgen. Vi gick i samma klass och det var så vi lärde känna varandra. Liv och jag var riktigt busiga när vi gick i högstadiet. Vi var nog riktigt jobbiga ryckte nog lärarna! Vi kunde lägga tuggummi på handtagen, jag kunde knacka på när hon hade lektion och sa att jag skulle till nått ställe och hon skulle följa med, hon sa då att hon bara skulle på toa och hängde med. På, vi säger tisdags eftermiddagar, var det då man kunde få hjälp med läxor göra omprov eller liknande av lärarna och då var ju självklart vi kvar (utan att göra något av det föregående så klart) Vi ringde då på snabbtelefonerna från ett annat lektionsrum som var tomt till det som det var elever och lärare i som gjorde omprov och så. Vi låtsades vara någon lärare och busade eller spelade upp musik till dom. Tror dom tyckte vi var sjukt störiga! Vi var inte så duktiga på matte så vi gick i en annan matte grupp för dom som behövde extra hjälpa (tacka för det när vi var sååå fokuserade på lektionerna) vi hade en lärare som hette Björn och i hans mun luktade det bajs! Fatta vad vi skrattade om det! Ja, det finns ett antal mer grejer att skriva upp, men vi tar det en annan gång ;)

I onsdags var jag på utvecklingssamtal med Ylva för Sylvester. Vi hade så bra snack och vi ska ta hjälp av en talpedagog då S har svårt att säga vissa bokstäver och har svårt att ibland göra sig förstådd. Ylva är så bra! Så vi får se hur det går med det. På kvällen var vi hemma och myste!

I torsdags var Jocke på föräldrarmöte och innan det var det fix inne på avdelningarna, måla, tvätta fönster, bära bort tunga bord. Ja, lite allt möjligt! Dom var så tacksamma. Sara var här och käkade med oss och myste med mig på kvällen. Min fina Sara! Jo, just det! Martina och barnen var här på lek och fika innan middag. Det var så kul att få träffa barnen! L är ju min favorit och jag är nog hennes också om man får säga så (Ja, det är ju min blogg så ;) ) F är så stor nu och går omkring. M fick hålla stenkoll då han är inne i den perioden han stoppar allt i munnen och eftersom vi har kommit förbi den så har vi ju en del smått.

Igår till lunch åt jag och Jocke tillsammans på Strix. En lunch restaurang som har sååå god mat. Mysigt att få lite kärlekstid med min man, det blir ju så sällan. Önskade så att vi hade Jockes familj närmare och även Pappa och Britt-Marie så vi kunde göra sånt oftare. Men så är det ju inte tyvärr. :) Vi hade det i alla väldigt mysigt. Vi orkade inte laga någon middag på kvällen så Jocke köpte med pizza på vägen hem. Skönt! Vi kvällen åt vi godis och kollade på film, Du gör mig galen, mycket rolig och romantisk! Nu är hela helgen kvar och vi ska njuta!

Kram! ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0