120729. Söndag!

Igår var grabbarna hos mormor för att bada och ha det roligt för jag skulle till Jeanette i Mariefred. Vi käkade tillsammans och gick sedan ut, en toppen dag och kväll hade vi :) Grabbarna hade det också toppen hela dagen! Idag kom jag hem vid två tiden och då var det tre stycken som var glada att se mamman <3 På eftermiddagen så kom Maria, Isak och Markus på grill middag. Härlig dag! Nu är det filmdax med min stora älskling! Kram! Jo, just det! Medans jag var borta hade Jocke och Sylvester byggt ett staket på framsidan! Tooooppen!!!

120727. Hemmafix!

Igår var vi hemma och fixade, ute hela dagen i det underbara vädret! På eftermiddagen kom Jockes kompis Dan på en fika och sen åkte dom på bio. Jag och barnen gick ner till affären där vi träffade vår granne, hon frågade om vi ville komma in på en fika. Och det ville vi ju så klart :) Sen var det middagsdags och sen var det bums i säng. Efter att barnen hade somnat så kom Helena och hon hade med sig indiskt och en dunk vin :) Härlig dag och kväll!!

120726. Cirkus!

I onsdags åkte vi hem, resan gick jätte bra! Borta bra, men hemma bäst! På eftermiddagen blev vi bjudna hem på middag till Martina med familj och på kvällen var det cirkus här nere hos oss på ängen. Martina, Lilly, Maria och Isak följde också med. Kram'

120724. Gränna!

På tisdagen var vi i Gränna och tittade på när dom gjorde polkagrisar. Efter det åkte vi till stadsparken för att fika och leka :) På kvällen åt vi mat hemma hos farmor och farfar! Kram!

120723. Middag hos Catherine och Svenne!

Resan har gått bra! Killarna har varit jätte duktiga :) När vi kom fram var det fika och plock av hallon. På eftermiddagen gick vi till Jockes syrra med man och deras två barn. Vi åt och drack gott. En härlig dag med andra ord! Kram!

120722. Söndag

Martina med familj kom över på en spontan fika på morgonen :) Barnen badade i det härliga vädret och Lilly åt lunch med grabbarna. Familjen åkte hem och Maria kom på lunch. Älskar min Maria... Min bästa <3 Vi solade och pratade massor, på eftermiddagen åkte hon och jag en sväng till Sollentuna C. Senare på kvällen köpte vi alla hämtis och satt och pratade. Hon har nu åkt hem och jag och min älskling sitter i soffan och myser! Imorgon åker vi till Farmor och Farfar i Jönköping! Kram!

120721. Lördagsmys!

Vi har på förmiddagen inte gjort så mycket. Tagit det lugnt bara :) Efter att grabbarna hade sovit så åkte vi tåg till Sollentuna Centrum för att hyra film till lördagsmyset på kvällen. Vi grillade till middag, jag älskar verkligen grillat!! Eller det gör vi alla :) När Clinton hade gått och lagt sig så var det dags för filmmys! Vi såg Nils Karlsson Pyssling och åt godis och popcorn. Sylvester satt och kollade på hela filmen. Han älskade att mysa med oss. Det blir inte sista gången vi gör nått sånt <3. Kram!

120720. Kolmården!

Igår var vi på Kolmården! Vilken dag! Toppen väder och roligt heeela dagen. Djurparker det är min och Sylvesters grej. När vi hade gått där från tio på morgonen till sex på kvällen ville vi se mer djur... S började till och med och grina när vi skulle åka hem. Mammas lilla djurvän. Vi har åkt linbana, kollat på delfinshow, ätit mat och fikat, tittat på massa fina djur, åkt karuseller och besökt bamses värld. Ni förstår att dagen varit toppen va!? Kram!

120719. Lugn dag!

Idag har vi varit hemma i det härliga vädret. Handlat, ätit, lekt, fikat och busat. En helt vanlig semesterdag med andra ord! :) Kram!

120718. Mer bilder från Furuvik!

120718. Furuvik!

Vilken härlig dag vi haft! Igår åkte vi till Furuvik som ligger lite utanför Gävle. Där har vi tittat på djur, ätit god mat, ätit glass och godis och sen kunde man även bada där :) Innan vi åkte hem tog vi en tur in till Gävle city och käkade där. En riktig toppen dag! Kram!

120717. Ikea!

På Ikea har vi varit och handlat lite smått och gott. Bland annat fick Sylvester köpa ett mini bakset för pengar från morfar och när vi kom hem fick han baka. Det blev jordgubb, banan och vinbärs paj :) Mums!

Test!

Test :)

120716. Ute hela dagen!

Man får passa på att vara ute dom dagarna det är fint väder! Idag har vi varit vid en strand och badat och solat. Till lunch åt vi sallad som jag och Sylvester gjorde på morgonen. På eftermiddagen lekte vi med Leon och Nova :) En mycket bra dag! Kram!

120715. Kan själv!

Det är Clintons mantra just nu. Han vill göra saker själv och blir sur när vi hjälper till för mycket. :) Självständig liten kille!

120714. Klippiklipp och Middag med vänner!

Igår var jag och klippte mig. 1,5 decimeter blev jag av med och jag är så nöjd! Färgade håret i askblond nyans. Som sagt - supernöjd! På kvällen åkte jag och Sara till Fredrica och två av hennes kompisar på middag och utgång. Hade så sjukt roooligt! Nu är jag hemma och sitter i soffan och myser med Jocke. Vi ska kolla film och smaska på godis! Kram!

120713. Bilden...

... kommer här! ;)

120713. Jocke kan snickra!

Titta vilken fin Jocke har gjort till vår nya altan! Nu är det bara lite växter som fattas... :)

120910 - 120912. Härliga dagar!

Vi har haft besök av Jockes syrra med familj! Vi har haft det så jäkla härligt, en underbar familj att umgås med. Vi vuxna har haft det roligt och barnen leker så bra. Svenne, catherines man är väldigt händig så han och Jocke har byggt en altan tillsammans! Ni ser här nedan före och efter bild :) Förutom byggt altan har vi besökt mamma för lite bad (så grabbarna kunde bygga utan nått som störde), grillat, druckit vin, varit i mulle meck parken, ätit glas, badat i Edsviken. Ja, massa med andra ord! Vilka toppen dagar! Tack för hjälpen med altanen kära familjen Johansson! Kram!

120709. Rabattfix!

Nu är äntligen rabatten på framsidan! Före och efter bild kommer här... Kram!

120607. Kalas och middag!

Efter sovning så var det kalas för Isak. Det bjöds på gott fika och grabbarna badade. Efter kalaset så var det middag hemma hos mamma med massa folk! Martina med familj, min kusin Jeanette med barnen. Många var vi och roligt hade vi det! Jocke åkte hem med barnen vid läggdags och jag stannade kvar och lite senare åkte jag till Sara för lite utgång. Kom hem tre i natt så idag var jag lite sliten... Med det var det värt, för roligt hade vi det!! Kram!

120606. Mys med familjen Kanestig/Nordstrand!

I fredags så hämtade jag Carro med barnen, senare på eftermiddagen kom Ronnie. Vi grillade, drack vin och drinkar. Super mysigt! Kram!

120705. Lunch hos dagiskompis!

I torsdags var vi bjudna till Sylvesters dagiskompis, Wilmer, på lunch. Vi hade det så mysigt! Härliga människor det där! Grabbarna badade tills det hände en bajsolycka i poolen. :( På eftermiddagen så var det dags för tandläkaren för Sylvester. Han var så duktig med att öppna munnen. Tänderna mådde alldeles utmärkt! Kram!

120702 - 120704. Egentid med ett varsit barn :)

Jocke och Sylvester åkte tåg till Jönköping till farmor och farfar på måndagsmorgonen och jag och Clinton stannade hemma för lite olika utflykter :) På måndagen åkte jag och Clinton till Min kompis Lena. På tisdagen var vi hos älskade Maria och Isak. På onsdagen åkte vi till min fina kusin i Mariefred! Vi har haft det så mysigt jag och herr C. Ett barn är inget barn :) Jocke och Syssi har haft det superduper hos f och f. Dom har hälsat på hela släkten i Jönköping! Kram!

120630. Barnkalas!

Då var det dags för barnkalas! 8 barn och 10 vuxna kom. Jag hade bakat tårta och grabbarna muffins. Det var nakenfisar som sprang i vattenspridaren, fiskdamm och massa fina presenter! Kram!

120628. Junibacken!

Junibacken har vi besökt. Det är ett lekmuseum kan man väl säga. Astrid Lindgrens alla figurer bor där. Man kan gå in i Pippis hus bland annat :) Vi alla älskade att vara där!

120627. Sylvester 3 år!!!

Den 27 juni fyllde vår älskade unge 3 år!!! Grattis Sylvester! Ska bara säga det att blogg appen har inte fungerat så därför dåligt bloggande, men nu är den igång igen så nu blir det uppdateringar! Sylvester fick frukost på sängen och massa paket! Han var så lycklig när vi sjöng för honom :) Av oss fick han spel, doktorsväska, målarbok, playdooh. Han var så nöjd! På eftermiddagen så kom mormor och Thomas, Martina med familj, Nicki och Bettan. Vi gjorde hemmagjord pizza och åt tårtan jag själv hade gjort :) På kvällen stannade Nicki och Bettan kvar och kollade på fotbollen! Toppen dag! Kram!