130730. Mormor!

Dagen har vi spenderat hemma hos Mormor. Badat, lekt och ätit god lunch. En riktigt mysig dag och grabbarna är som fiskar i vattnet. Dom är så duktiga båda två, men olika :) C äääälskar att få vatten i ansiktet och i munnen och det är det värsta S vet. Han är oftast inte ens blöt i håret när han har badat. Gullungar!

På eftermiddagen skulle egentligen min mormor och morfar komma på middag men det ställdes in, Maria med Isak kom förbi på lek och fika istället. S och I lekte så bra. Storkillar!

Kram! ❤

130729. Fjärilshuset och träning!

Jocke jobbar den här veckan så jag och barnen är själva. Nästa vecka börjar jag och jobba och Jocke har semester två veckor till, allt för att våra hjärtan ska få ha sommarlov så länge som möjligt ❤

Vi började vår "egna" semester med ett besök på Fjärilshuset. Det gick bra där, så skönt att slippa vagn och ha med sig massa grejer så som blöjor, tvättlappar och mat till barnen. Tänk vad många gånger man har varit där och bytt blöja, värmt bebismat och sånt. Nej nu har vi ju stora grabbar :) Måste berätta vad S gjorde för gulligt... Medans jag beställde vår lunch så bad jag honom välja vart vi skulle sitta och han valde ett bord och tog bort en stol till mig så jag kunde sitta vid bordet. Sen satte han sig själv och väntade på maten. Det värmde i mitt hjärta.

Efter lunch där åkte vi hem så C fick sova. På eftermiddagen var vi hemma och lekte.

På kvällen var det dags för mitt första pass med träning på gymmet. Vi körde bröst och det kändes kan jag tala om, men hääärligt! På onsdag är det dags igen med en PT!

Kram! ❤

130728. Bad och middags besök.

Vilken varm dag! Vi började med att åka till poolen hos mamma för att bada. Grabbarna badade och badade... Vi åkte hem till lunch och på eftermiddagen har vi varit hemma och slappat. Martina med familj kom på middag. Det var så länge sedan jag träffade dom. Familjen har ju varit i Spanien i två veckor. Vi hade det så mysigt tillsammans :)

130725. Torsdag.

Idag har varit en lugn dag. Igår var vi och fixade pass till C och S och när vi var hemma så kom vi på att mitt pass också behövdes fixas, typiskt... Så det var jag och fixade idag. Jag har också varit på ett nytt gym och pratat med han som äger det för pt lektioner. Vill och måste komma igång med träningen. Det var ett litet och mysigt gym så det blir nog bra. Ska börja nästa vecka :)

På eftermiddagen var vi vid poolen hos mamma, men dom är inte hemma. Killarna älskar att bada! S vågade till och med hoppa från kanten så han fick vatten i ansiktet. Det ni! C han är ju vild som vanligt, han sväljer nog en liter vatten han under den tiden han badar. :)

Och så har vi ju så klart myst med marsvinen.

130723. Grönan - igen!

Jocke har aldrig varit på Gröna Lund och vi har upptäckt att Clinton också gillar karuseller så då åkte vi till Grönan. :)

Det var himla kallt bara, men vi åkte massor. Jag och S åkte bland annat blå tåget som är ett söktåg. När vi kom ut ifrån den så grinade S, den var faktiskt himla läskig. :( Det var en mycket bra dag och vi var alla trötta när vi hade varit där i 7 timmar.

Kram! ❤

130721. Parken Zoo i Eskilstuna.

Där var vi idag, och vilken härlig dag. Soligt och många fina djur att titta på. Vi åkte tåg genom parken, åkte en liten båt, tittade på en jätte fin dinosaurie utställning och det sista vi gjorde var att åka några karuseller. Ni förstår att vi har haft det toppen! :) Clinton han vann storvinsten på lotteri!

130720. Tom Tits experiment!

Idag har vi varit på Tom Tits. Det är ett stort hus med 4 våningar plus en stor utomhus "våning" med massor av experiment. Massor! Det var vatten, elektricitet, musik, människo kroppen. Ja, en hel del. Vi var där i fem timmar och då ville grabbarna ändå inte åka hem, ett bra ställe med andra ord!

I morgon blir det nya sommar äventyr!

130718. Modig...

Clinton blir mer och mer modig för varje dag som går med marsvinen. Nu vågar han pussa den på nosen, mata den med handen och klappa ryggen med hela handen. Modigt!

Sylvester är lika modig som vanligt! ;)

Kram ❤

130717. Skansen och marsvin!

Skansen stod på tur på våra semesterplaner. Det var toppen väder, varmt och skönt. Vi åt lunch där, gick runt och kollade på alla djuren (tråkiga djur enligt min mening då man aldrig ser några) vi åt glass och åkte lite karuseller. En mysig dag helt enkelt.

Efter vi har varit på Mallis i september så hade vi bestämt att vi skulle skaffa marsvin, men den som känner mig rätt vet att jag är lite otålig så det blev lite innan Mallis marsvinen fick flytta in till oss :) Sylvesters är den svarta och heter Rosa pantern och Clintons är den med olika färger och heter Bamse. Sylvester är så modig och gosar med dom. Clinton är lite mer avvaktande än så länge.

Kram! ❤

130714 - 130715. Jönköping, text.

I Värnamo bodde vi i två nätter. Nu var det dags att hälsa på Jockes familj. På söndag morgon, efter en bra natt och god frukost, åkte vi till Farmor och Farfar. Där fikade vi och åt lunch. Vi han också med att leka i en lekpark innan det var dags att gå till Jockes syster med familj. Där fick vi god mat, grillat :) Jockes ena bror med familj kom också. Det var så trevligt att få träffa alla. Svenne, Jockes syrras man, har helt själv byggt världens coolaste bil som jag och Jocke fick åka i. Vilken fart!!! Hur häftigt som helst! Vi nio tiden åkte vi till hotellet. Dagen efter mötte vi upp Farmor och Farfar i Stadsparken i Jönköping där vi lekte i lekpark, åt lunch, tittade på djur och fikade. Efter ett par timmar åkte vi hem till F & F. Där blev vi bjudna på middag innan det var dags att åka hem dom 37 milen. Inget vi såg framemot. Det gick faktiskt över förväntan och grabbarna var duktiga.

Vi har haft så bra dagar borta. Men.., "borta bra, men hemma bäst".

Kram! ❤

130714 - 130715. Jönköping!

130712 - 130713. Astrid Lindgrens värld, text.

Jag säger bara det, vilket underbart ställe. Hittills på semestern är det här det bästa stället vi har varit på.

Vi åkte klockan sju på fredagsmorgonen, resan gick så där. Sura killar i baksätet. Sura på varandra framförallt. Men, men. Till slut var vi framme i Vimmerby där vi checkade in på hotellet och fick biljetterna till ALV. Vi åt lunch och sedan begav vi oss till parken. Det fanns så mycket att se och göra. Parken var uppdelad i olika "världar". Villa ville kulla, Ronja Rövardotter, Nils Karlsson Pyssling, Katthult, Lotta på bråkmakargatan med flera. På vissa ställen fanns karaktärerna på sin värld och spelade upp teater. Dom var också där så vi fick prata och leka med dom. Flera timmar fanns dom på plats. Den bästa teatern var Ronja Rövardotter som vi såg tre gånger. (räknat på båda dagarna) Clinton och Sylvester är så duktiga och sitter stilla hela föreställningen. Vi gick tills det stängde på fredagen.

Vi åkte efter det till vårt hotell, vilket rum vi fick! Jätte stort och väldigt fint. Vi åt middag på torget i Vimmerby och sedan gick vi och lade oss, alla tillsammans vid tio tiden. Vi sov alla så bra. Vid nio tiden åt vi frukost och sedan var det dags för parken igen! Den är så stor så vi skulle gärna gått en dag till. Ingen av varken C eller S ville åka hem fast vi hade gått i åtta timmar. Men tyvärr så stängde parken och det var dags att lämna Vimmerby för att åka till Värnamo...

Vilka toppen dagar! ❤ Åk dit ni som inte varit där, säger jag bara. :)

130712-130713. Astrid Lindgrens värld!

Texten kommer efter bilderna...

130709. Fjäderholmarna!

Ja, idag blev det Fjäderholmarna. En ö i skärgården. Vi tog färjan dit vid elva. Började med lunch sedan pirat teater och efter det gick vi runt på ön, tog en kaffe och glass, lekte i lekpark. Ja, en riktigt toppen dag! ❤

130708. Junibacken!

Junibacken är en av de bästa ställen jag vet!

Där har vi tillbringat hela dagen. Vi var där vid öppningstid. Det börjar med ett stort rum med olika historier kan man säga. Mumin, Alfons Åberg, Mamma mu, Karlsson på taket och lite fler. I det rummet kan man känna, klämma, klättra och titta. Efter det kommer sagotåget! Då åker man i en vagn som "flyger" där man i den sitter på en bänk. Det är Astrid Lindgrens sagor och det är även hon som berättar under resans gång. Svårt att förklara, men det bästa på hela vistelsen. Helt klart! Efter det tog vi lite lunch, sen var det teater. Pettson och Findus. Barnen, jag och Jocke tyckte den var jätte bra. Vi tog en fika efter den och sen var det dags att utforska Pippis hus. Sångstund var det efter detta. En timme senare en till teater med Alfons Åberg. Det sista rummet som innehåller Skrotnisses författare (kommer inte ihåg vad han heter i skrivande stund). I det rummet är det en båt, en apa, korvkiosk, drake och mycket mer. Sista teatern var just den författarens historia. Även den var bra, men inte den bästa, det var helt klart Pettson och Findus.

Nu var det dags att åka hem för middag. Vilken toppen dag!

I morgon blir det nya äventyr... ❤

130707. Egentid med Bissen!

I dag fick vi äntligen lite egentid jag och min Bisse.

Martina och Crabban ville låna barnen redan för flera månader sedan, men vi har blivit sjuka varje gång, men idag blev det av!

Vi lämnade grabbarna hos dom vid tio tiden, åkte sedan in till stan för fika, mat och shopping. Efter en mysig förmiddag i stan åkte vi till Kista C för mer shopping och bio. Vi såg Iron man 3. Mycket, mycket bra film. Vi hade det så mysigt, bara jag och min Älskling ❤

Barnen hade haft det så bra så klart. Badat, ätit gott och lekt. En toppen dag för oss alla!

Tack Martina och Co. för er hjälp :)

130706. Gamla vänner...

I lördags träffade jag Lena, Emilia, Karin och Liv. Vi gick i samma klass från och med vi var sju år tills vi började gymnasium då vi alla försvann åt olika håll.

Vi alla fem har inte setts tillsammans på ca 10 år. Jag umgås ju med Lena och Liv och Emilia har jag träffat några gånger med Lena, men Karin var det verkligen länge sedan jag träffade.

Vi sågs hemma hos Emilia vid 18. Där grillade vi och Emilia hade fixat god mat och dricka. Vi hade det väldigt roligt och hade MYCKET att prata om :)

130704. Gröna Lund!

Åka karuseller, det gjorde vi igår kan jag lova! Vi hämtade upp Martina och Lilly vid halv tio, det var bara jag och Sylvester som åkte med till Grönan, en mysdag bara vi fyra :)

Vissa karuseller var verkligen läskiga så det var lagom för mig. Både Lilly och Sylvester var så modiga och åkte allt! Jag och Sylvester åkte till och med en vuxen karusell för han är 110 cm och får då åka med vuxet sällskap. Den var läskig vill jag lova. Den hette vilda musen och var en bergochdalbana. Det som är bra på Grönan är att vi slipper stå i kö för vi går alltid in där utgången är och att vi får sitta kvar flera gånger i rad.

Det fanns också Pettson och Findus hus som vi gick i. Sylvester tyckte det var så kul så vi gick där tre gånger.

Vi fyra var det en trollerishow som Sylvester var helt fascinerad av.

Vi var där från tio på morgonen till fem på eftermiddagen. :)

Jocke och Clinton hade haft en mysdag själva med bus på lekpark och tåg till Sollentuna C där dom fikade. Även dom hade en toppen dag!

Tack Martina och Lilly för en mysig tivoli dag! ❤

130703. Kolmården - texten.

(När många bilder och mycket text ska laddas upp samtidigt så går det inte, därför bilder först och text sen)

Vilken härlig dag vi hade på Kolmården, den började med en bilfärd på knappt två timmar. När vi var framme mötte vi upp Jockes syrra med familj. Catherine, Svenne, Samuel och Edvin.

Vi såg så många fina djur, åkte linbanan, tittade på delfinshow, åkte karusell, åt mat och godis och hade en trevlig dag tillsammans.

Linbanan är så häftig! Högt upp åker man så jag blev lite rädd :) Och lågt så man är väldigt nära djuren. Delfinshowen var ny för i år och mycket bra. Barnen blev helt förtrollade.

Det sista vi gjorde var att besöka Bamses värld. Där fick man gå in i de olika husen. Farmors hus, vargens hus och Bamses hus. Sen fick vi också träffa Bamse och vargen på riktigt. Sylvester var så modig och kramade dom, men Clinton var så rädd så rädd.

Vi avslutade dagen med besök på Akvariet och efter det åt vi middag. Sen hemåt! Trötta och nöjda.

Tack för en härlig dag familjen Johansson! ❤

130703. Kolmården!

Skriver efter alla bilder...

130701. Furuvik

I går, första dagen på semestern, åkte vi till Furuvik. Jag gillar den parken för det finns både djur, tivoli och bad där.

Vi började dagen med att se lite djur. Clinton blev kär i chimpanserna och ville aldrig gå ifrån dom. Efter lite tittande på djur och klappande av dom så åkte vi en snurrande båt. Det var spännande tyckte grabbarna. Nu var vi hungriga och åt mat. Förra året var det sjukt mycket folk, men i år var det betydligt mindre. Skönt, för nu behövde vi inte trängas i någon matkö.

Efter maten var det karuselldags! Det var roligt tyckte vi alla.

Sist så badade vi. Det blev inte någon lång tid för det var så kallt. Efter sex timmar på parken var det dags att åka hemåt. Vi åt middag på dragons garden. En stort hus som var kinesiskt. Restaurang, affär och museum hade dom där. Det var jätte mysigt. Nu var det dags att åka hem och sova!

En härlig semester och sommarlovs dag!