090909. Tjejmiddag!

I kväll blir det tjejmiddag! Egentligen skulle vi ha vår vanliga fika i stan, men eftersom Jocke går på utbildning nu så kommer han hem så sent så jag kommer då inte hinna in till stan. Sist tog det ju två timmar! Så då bjöd jag över tjejerna på middag. Det blir jag, Lena och Liv. Martina och Anna kunde inte... :( Men då kan vi prata massor om graviditeter och barn! :)

Sylvester somnade som sagt kvart över åtta i går. Han sov till klockan två och då fick han mat och sedan la vi ju honom som vanligt i sin säng. Han började vakna klockan sex, men då gav jag honom nappen och han somnade om till klockan åtta. Då gjorde jag mat till honom och jag tittade lite på tv och Sylvester pratade med sin tummen mobil.

Dagens outfit blev: (T-shirten har han fått från sin älsklingsmoster)



Jag blev lite peppad igår av Sanna som låter Noha sova ute och hon berättade att han sov så mycket bättre då. Jag har inte låtit Sylvester sova ute för att jag själv inte skulle vilja sova ute. Hihi! Men nu har jag ställt Sylvester ute i sin vagn, det verkar han tycka om för han har sovit i en tjugo minuter nu... Vi får väl se hur länge han behagar sova i ett sträck.





♥♥♥

En halvtimmes sömn ute blev det... Han var super glad när han vaknade och pratade massor med mig!



Sen fick Sylvester hålla mig sällskap medans jag diskade hans flaskor och fixade lite mat till honom. Han höll ställningarna medans han smaskade på sin goda hand! Men efter ett tag så försvann handen och han blev så sur, sen blev han glad när han fick nappen, den liksom stannar kvar lite längre i munnen... :)

     ♥

Nu ska jag äta lite lunch, det blir lax och broccoli. Håller fortfarande på med viktväktarna! :) Efter lunchen ska jag fixa lite här hemma inför tjejmiddagen, hoppas jag hinner göra en kladdkaka till ikväll. Återkommer med bilder från kvällen.

♥♥♥

Sådär! Då har vi haft tjejmiddag. Det var lika trevligt som vanligt att träffa alla mina vänner. Lena är nu i vecka 32 och Liv har gått över tiden med 1 vecka 2 dagar. Hon ska sättas igång den 15 september om det inte händer något innan... Men hon gick hem tidigare för hon började få lite ont... Vi får väl se när den lille behagar komma ut! :)

Jag gjorde klyftpoatis, köttfärsbiffar och kantarellsås. Till efterrätt gjorde Jocke kladdkaka med grädde! Mums!

Lena gosade med Sylvester... :)



Jocke tog ett eget kort på han och Sylvester!



Vi tittade på bilder från Sylvester första veckor och vår bröllopsresa till USA.



Och så blev det som sagt kladdkaka till efterrätt.



Och vem tror ni njöt mest? Jo... Jocke!



Sylvester satt med och fikade med sina händer...

Sen åkte Lena hem och vi tog ett bad med Sylvester och sedan blev det Idol och nu är det...

Natti Natti! ♥


Kommentarer
Postat av: Martina

Åh vilken fin tröja Sylle har på sig idag från sin älsklingsmoster! Vad mysigt att sova ute!!

2009-09-09 @ 11:25:05
Postat av: Cissi

Härligt att sova ute, eller vad tyckte han? :) Hoppas ni får en mysig tjejmiddag ikväll!!! Kram

2009-09-09 @ 19:20:23
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Jozzan

Ja, han gillade att sova ute!

2009-09-10 @ 16:51:14
Postat av: Anki

Underbra bilder!! Sylvester i badmössa, jag skrattade högt för mig själv, så söt så söt, jag följer er varje kväll innan jag går och lägger mig, så himla roligt, och vad roligt för Liv att äntligen få sin efterlängtade bebis, en liten kompis till Sylvester. Hälsa henne och gratta.

Kram Anki

2009-09-10 @ 22:44:26
Postat av: Anki

Underbra bilder!! Sylvester i badmössa, jag skrattade högt för mig själv, så söt så söt, jag följer er varje kväll innan jag går och lägger mig, så himla roligt, och vad roligt för Liv att äntligen få sin efterlängtade bebis, en liten kompis till Sylvester. Hälsa henne och gratta.

Kram Anki

2009-09-10 @ 22:44:54
Postat av: Anki

Det blev visst två inlägg ?? Konstigt

2009-09-10 @ 22:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0