090916. En tripp till Öppna förskolan och en fika hos Liv!

I dag tänkte jag och Sylvester åka till Öppna förskolan en stund. Jag vill att dom ska hjälpa mig med att göra avtryck på hans händer och fötter med färg så att vi kan sätta in det i hans bok: "Första året".

Natten har gått så bra! Vi har bestämt oss för att låta han somna i vagnen eftersom det går så bra. När han blir större så får han somna i sin egen säng... :)

Innan han fick mat i morse så var han en argbigga! (Han har börjat se ledsen ut utan att låta, precis som att han vet hur han ska göra utan att han kanske riktigt menar det)



Efter maten var han glad!

     

Sen var det dags för första sovstunden för dagen.



Nu har jag hunnit äta frukost när lillplutten sovit, får se om jag hinner göra iordning mig också. :)

♥♥♥

Öppna förskolan var super roligt att va på i dag! Vi tryckte Sylvesters hand och fot avtryck på papper och så gjorde vi avgjutning av hans hand och fot. Det gillade han!

Först så målade Lisa (Sylvesters förskolelärare) på Sylvesters fot, det kittlade!



Helt svart blev hans fot!

Sen var det dags att trycka på pappret.



       

Sen var det dags att göra avtrycken i lera...

       



Vid elva är det alltid en sångstund. Britta (Sylvesters andra förskolelärare) sjunger en namnvisa med dockan Lisa.





Sen sjöng vi andra låtar så som sången om delfinen, bä bä vita lamm... :)

       

Sen sjöng vi om fåglarna!



Gissa vem som blev trött och somnade i min famn...



När vi kom hem blev det lunch för oss båda och klädbyte då Sylvester fick färg på sina! Sen så blev det dagens tredje tupplur...



Nu ska jag fixa lite här hemma innan vi ska ta en fika hos Liv med familj...

♥♥♥

Ååå, vad Leo är söt! Och så liten...



Och vem sov under hela fikan då... Jo! Sylvester! Man blir trött av att vara på Öppna förskolan...



Nu längtar vi till att Jocke ska komma hem! ♥

♥♥♥

Och när Jocke kom hem så skulle Sylvester berätta allt han hade gjort i dag och han var så glad!

        



Och vet ni vad jag fick? Kärleksblommor och ett fint kort... Jag blev så glad!



Vi åt lite middag och sedan så fick Sylvester ett bad. Han var ju så smutsig på handen och foten efter avtrycket i dag... :) Nu ligger han och sover, han somnade kvart i åtta.

Nu ska vi kika på i Idol och lite senare blir det...

Natti Natti! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0