091231. Nyårsafton!

I dag är det nyårsafton! Tänk vad året har gått fort! Livet har verkligen förändras för mig och Jocke det här året. :) Vår lilla älskling kom för ett halvår sedan och sedan dess så förstår man att vara mamma och pappa är det som är meningen med livet!

Sylvester har under det senaste halvåret lärt sig:
* Att rulla från mage till rygg och senare lärt sig att rulla från rygg till mage.
* Att le och skratta.
* Greppa och lägga saker i den ena handen och föra över föremålet till den andra.
* Att sitta utan att stödja sig.
* Fått två tänder
Nu väntar vi bara på att han ska börja krypa! :)
Vi skulle egentligen till min kusin Jeanette i dag i Mariefred, men det varnades för ishalka så vi bestämde att vi skulle vara hemma i stället. Nu med facit i handen så kändes det bra eftersom det snöade större delen av dagen hos oss.
Sylvester vaknar ju klockan sex på morgonen nu för tiden så efter att vi gått upp och ätit frukost så går vi och lägger oss igen och alla tre somnar om och sover en och en halv timme till. Väldigt skönt!
Igår när vi var på Stinsen så köpte jag bokstäver som var i trä (omålade), lite roliga saker att sätta på bokstäverna och färg på panduro och så här blev resultatet. Hans namn står nu på hans dörr.
Medans jag fixade med det så satt Sylvester och lekte med sina leksaker, titta vad rak han är i ryggen! :)
När Sylvester hade gått och lagt sig gjorde vi nyårs mat. Till förrätt blev det halloumi med avokadosallad.
Till varmrätt oxfilé med råstekt potatis och rödvinsås. Mums!
Till efterrätt hade vi glass med rån till, men dte glömde jag ta kort på! Maten var verkligen super god! Efter maten så spelade vi Yatzy och drack lite vin. Jätte mysigt hade vi det!
Vid tolv slaget skålade vi med champagne!
GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI ER ALLA!

Natti Natti! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0