101019. Hemma idag med!

I tisdags var vi hemma också. Jag ringde till vårdcentralen och fick en tid för att träffa en läkare på förmiddagen då Sylvester har haft feber fram och tillbaka och hemsk hosta på natten.
Vi åkte dit och de tog blodprov, men han hade ingen infektion. Han fick luftvägsvidgande medicin. Jag gav honom en dos direkt när vi kom hem och en senare på eftermiddagen eftersom jag ville att han skulle få alla tre som var ordinerat. När vi är hemma har vi inte så mycket att göra så Sylvester fick ta ett bad för att fördriva tiden... :) Då såg jag att han hade fått utslag! Ungefär samma som när han fick en allergisk reaktion av tvättmedlet. Jag ringde till vårdcentralen och de sa att vi skulle åka in akut för att få hjälp. Så direkt efter att Jocke kom hem och vi åt snabbt så åkte vi till Löwenströmska närakut. Där var det ingen väntetid alls så det gick snabbt! Han fick även denna gång kortison och Travigyl (medicin mot allergi) och sedan fick vi åka hem. Alltså var han känslig mot den medicinen han fick. Typiskt! Syssi fick gå och lägga sig direkt nät vi kom hem och vi kollade honom senare på kvällen och han hade inga utslag kvar... Skönt! Stackars Sylvester!
Här är ett kort från dagen i alla fall, men hans favvo syssla under dagen!
Natti Natti! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0