100903 - 100908. Sammanfattning!

Ett inlägg - en sammanfattning av dagarna som gått! Sjuklingar har vi haft i vår familj... :( Utslag har vi haft så doktor har fått besökas, nja... Inga toppen dagar kanske, men nu är det bra igen!
I fredags så lekte vi ute på förmiddagen och vid lunch tid drog vi oss till Kista för att träffa Martina, Lilly och Niklas, vår plastbrorsa. :)
Mys!
Lilly, Martina, Niki och Syssi som sover i sin vagn.
Det här blev min fika efter den goda lunchen, ibland får man! :)
På lördagen så var det så fint väder så vi var ute en hel del.
Äpple från vår egna trädgård är gott att äta. :)
Vi åkte och köpte lite blommor och började fixa på framsidan. Jobbarkillar!
Så här blev det vid ytterdörren.
Och så här på vårt lilla cafébord på framsidan.
Efter dom här mysiga dagarna så började det att bli lite sjuklingar i vår familj... Syssi började bli snorig och jag med. På söndagen låg hela familjen deckade, eller inte Sylvester, han är ju alltid pigg så mamman och pappan fick inte vila så mycket... Martina, Lilly och Crabban skulle egentligen komma, men det fick avbokas. :( Inga bilder blev det på söndagen eller på måndagen. Jag har bytt tvättmedel när jag tvättar och vi satte på Sylvester kläderna som vanligt... Efter en stund så såg vi att han började på röda små prickiga utslag så vi bytte kläder till det som inte var nytvättat, tänkte inte mer på det, badade honom och sedan bums i säng. När jag hämtade honom från sin säng på tisdag morgon så såg han ut så här på kroppen:
Vi ringde till BVC och dom sa att det kunde vara utslag på grund av förkylningen. Jag kände mig så dålig på måndagen så jag fick ringa hem Jocke så jag kunde sova och vila. Och det gjorde jag! Sov nästan hela dagen! Sylvester var precis som vanligt fast utslagen som var gigantiska! Ingen feber, kliade sig inte, var glad och pigg. Vi planerade att beska BVC på onsdagen. På natten till onsdagen så gick vi in flera gånger för att se att han mådde bra och det gjorde han. När jag hämtade honom på onsdag morgon så hade han heeela ansiktet fullt! Jag började grina för jag tyckte det såg så läskigt ut... Jocke jobbade hemifrån så han kunde följa med till vårdcentralen. Väl på vårdcentralen fick vi träffa läkare som sa att det var en allergisk reaktion på grund av byte av tvättmedlet! Vi fick kortison och medicin mot allergi. På ett par timmar var nästan alla utslag borta!! Vi var så glada!!! Nu är hans hud nästintill som vanligt, vi ska ge honom medicin i morgon, sen ska det helt vara borta!
Lek med pappa! :)
Inga fläckar kvar! :) :) :)
Ja, det var dom dagarna som har gått, hänt en hel del! Nu är det halv åtta hos mig och Idol så soffan nästa!
Natti Natt! ♥
P.s Jag är frisk... :) Om ni undrade...  D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0