111031. Första dagen på höstlovet :)

Eftersom jag är mammaledig med Clinton så får vi i Sollentuna kommun välja hur många timmar det äldre barnet får vara på dagis. 15 eller 25 timmar är det vi får välja på. Väljer man 25 timmar, som vi har valt, får Sylvester inte vara på dagis på loven. Och nu är det höstlov, så nu är det fullt upp! :)

Sylvester tycker det är roligt att "prutta" på Clintons kind så att han börjar skratta!

Vid nio tiden gick vi till öppna förskolan för att fika och lägga pussel bland annat. Vi hade det roligt :) Sen gick vi hem, åt mat och sen skulle Sylvester sova och det vill han ju INTE. Så jag brukar kalla det för att det pågår en brottningsmatch för att få ner honom i vagnen. Han sparkar, slåss och skriker för att han inte vill sova. Det tar på krafterna för oss båda ska jag säga. Men till slut fick jag ner honom i vagnen och spände fast honom, han somnade på en kvart, mamma vet bäst - du är trött, du måste sova :)

På eftermiddagen var vi bara hemma och lekte. När Jocke kom hem så åt vi och sen tog jag en sväng till Stinsen och shoppade lite. Jocke lade barnen och jag njöt av att få vara själv :)

Nu är det snart sängdags för mig så jag orkar med morgondagen...

Natti, natti! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0