Nya tabletter...

Jag fick förra veckan ett brev av min läkare där det framgick att jag inte kommer opereras i ryggen då dom tycker att det är inte är säkert att det blir bättre utan det kan även bli sämre. Han hänvisade mig vidare till sjukgymnast. Det var typ det enda han skrev och jag har gått på smärtlindring sen i oktober. Ska jag sluta med tabletterna helt tvärt? Vad är nästa steg? Ska jag vara sjukskriven 50% framöver eller ska jag börja på 75%? Vad är det som gör så ont?

Som ni förstår så hade jag många frågor efter brevet och lite panik att jag nu helt tvärt sluta med tabletter som hjälper mig och ger mig just nu ett liv som är drägligt i min smärta. Så jag ringde till Spinalis för att få tag på doktorn, men det visade sig att han är på semester i 3 veckor. Jaha! Tack för det doktor Hedman. Jag fick, efter MYCKET tjat, tid för att träffa en annan läkare och jag träffade honom i måndags.

Jag fick nya tabletter så nu äter jag 5 olika sorter som ska tas olika tider på dygnet och dom hjälper! Känner mig så lättad över det.

När jag läste bipacksedeln på den nya medicinen så stod det att den är mot nervsmärtor. Och den förklaringen på smärtan som stod där är precis så jag känner:

Brännande
Stickande
Som nålar
Krypande
Elektrisk

Så nu vet jag vad det är jag "lider" av och jag nått själv har kommit på, ingen läkare som har sagt till mig att jag har nervsmärtor. Googla på det ordet så kan ni läsa mer om det.

Jag har blivit remitterad till smärtklinik så nu hoppas jag att jag får den hjälpen jag behöver...

Tack ni som har ringt och frågat hur jag mår och frågat hur det har gått hos läkaren och lyssnat på mig. Ni är inte många men ni vet vilka ni är. ❤


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad bra att dina vänner får vara delaktiga. Det är bra att du är rädd om dem som du vill ha i ditt liv. Men vi finns några som också bryr sig, men som du väljer att låta stå utanför :(

2013-03-28 @ 22:01:13
Postat av: Jenny

Va skönt att du fick hjälp, sa ju det att det kan de knappast begära att du bara ska sluta helt tvärt! Och var glad att tabletterna hjälper dej mot nervsmärta, på mej hjälper inga tabletter mot min nervsmärta. Och man kan väl säga att jag ätit endel olika piller. Trhyptizol bla blääää!!
Kram kram

2013-03-28 @ 22:13:02
Postat av: Jozzan

Jenny: Vad trist att inga tabletter hjälper för dig. Skönt med operation! Har du fått nått datum än? Kram

2013-04-02 @ 20:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0